TEHNICI DE SUPER-VIETUIRE

,,Nu exista infern. El este doar imaginea raiului in care cu voie sau fara voie, mutam continuu lucrurile de la locul lor.''

duminică, 24 iulie 2011

Poeţii vechi şi noi - PETRA

Poeţii vechi şi noi - PETRA

EXCELSIOR 1988 (SUCEAVA)





„Drumul către scris începuse cu câţiva ani înainte de a ajunge aici...Cu Bogdan O. Popescu, Mircea Cărtărescu, Ionuţ Cîrjan, Marius Stoian, Cosmin Gheorghe...Alice Valeria Bolduţ, fostă Micu...”



„Toţi aveam câte un ecuson din ăsta...il purtam cel mai adesea pe blugi, că de', acolo ne şi "scărpinam"...O tempora!”


Te-ai întors necuminte


Oameni înguşti

cât firul de păr

ne traversează viaţa

într-o coamă strâmbă.

E bine ca te-ai întors.

Acum,

genunchiul tau de şarpe

îmi sărută iar, necuminte,

pământul.

Pseudoeveniment


Nu s-a întîmplat nimic...

doar o prăbuşire incredibilă

a unui înger în mijlocul

unei pieţe publice.

Nu s-a întîmplat nimic...

doar că luminile taxiului

nu s-au stins

iar tu eşti mai ciudat

decît un posibil zbor în alb

al unei nopţi făţarnice.

Lătratul cîinilor anonimi

nu-mi mai apasă timpanele.

Zbor cu zbor

În mine au fost
doar câteva cuvinte
pe care le-ai citit deja
când te-am primit
să te iubesc.

Prin mine au trecut
câteva cuvinte
pe care le-ai rostit repede
pentru că sfârşitul se născuse deja
şi începutul nu mai avea unde să încapă.

Zbor cu zborul vulturului
pentru că gândurile
nu mă mai lasă să-mi fac rugăciunea...

Irepetabil verde

Nu pot să renunţ
la cuvinte.
Îţi spun că am nevoie
de clarul acela de noapte,
în care pietrele verzi
nu au vrut
să ne rămână gemene.

Nu pot să renunţ
la cuvinte.
Îţi spun că lumina
îşi schimbă culoarea după tine
şi că zâmbetul mi se rostogoleşte
pe o altă faţă - refugiu de spaime,
revolte şi noroi.

Nu pot să renunţ
la cuvinte.
Le păstrez acolo,
pentru o zi de mâine
oarecare,
când tot ce se va repeta
va deveni irepetabil.

Petra (Petruţa Şerban)

http://logo-sfera.blogspot.com/


Un comentariu: