TEHNICI DE SUPER-VIETUIRE

,,Nu exista infern. El este doar imaginea raiului in care cu voie sau fara voie, mutam continuu lucrurile de la locul lor.''

sâmbătă, 21 ianuarie 2012

Acolo am iubit etern şi sfânt - În haos

Când m-am trezit eram cu-n frate-lup

în Creta şi îmi spunea că vrea să zboare spre

Afrodita lui, că amuleta de la Diogene e aripă

să-şi facă-n cer o casă. „Ce colţi lucioşi ai frate!

Ţi-e dat să ai şi-o stea, că poţi să muşti

cu ei şi ai muşcat strălucitor în Asinaria

-adu-ţi aminte- din mine şi din zei, dar ştii

că sunt nemuritor şi eu şi-al meu părinte. ”

*

Trei zile (ca-n poveşti) am tăbăcit pământuri.

Cu Pisy-am înotat în Bora-Bora şi am privit laguna,

bat-o vina, până mi-a stins trabucul şi-a plecat,

geloasă pe Euphrosina (tipa de umblă cu Athena

ca nebuna)… spusesem eu, la un pahar de vin

(Chateau Clinet din optzeşnouă) că sunt indrăgostit

lulea şi, i-am jurat pe Sfântul Augustin că plec în Attica

la ea. „Ia bani, să ai de iarbă, o zi-două!”

*

O lume de iubire fără margini, un Dumnezeu

în toate câte sunt: în lei, în anaconde şi în iude!

Nu ştiu ce-s eu! La dracu’, Doamne, spune-mi franc:

în cer mă vrei, sau ars pe rug şi viu? Ce ai făcut cu Nero?

L-ai pus în jilţ, sau suferă în jug, precum

Ioana d’Arc. Îmi număr paşii, simt poteca şi văd

lumina lumii – libertatea! Mayaşii spun că poţi pieri

de foarte bun şi tot aşa, scria mai ieri, Seneca.

Nu-ntreabă nimeni cine este geniu sau nebun,

căci toţi ajung să tacă impecabil, ori să se fâţâie

confuz, cu ţeasta sub lentilele lui Jung. Suntem

eroii din poveste, cu mine-ntâiul mizerabil!

*

Ce vis frumos pe plajă în Dubai cu Lilişor,

nevasta lu’ Gicuţă. E blondă natural şi vai,

ce forme, ce fierbinte! Ca jaru’! Aezii

ar muri de ciudă, că-i bună tipa la oral

(are talent cu caru’!) Când a văzut englezii,

cu iahturi şi maşini de fiţe, mi-a zis: „hai, du-te în Cairo,

că-ţi arde de pipiţe (te-ai dat de gol în vis).

Ai în Egipt vreo două paraşute…mă crezi proastă?

La Cleopatra şi la Nefertiti, du-te!

M-am prins băi cocalare … că-s nevastă! Şi,

după ce mă ard cu John la soare, mă-ntorc,

să ştii, la Gică-al meu şi la copii, la Vânju Mare.”

*

„O, frate-lup, ne este mamă, Eris? Sau cine ştie,

chiar Selena (se spune că era de fapt Arthemis)!

Hai să te pup! Ca între fraţi. Noi suntem fiii lumii-

copii de slugi şi împăraţi. Când tu alegi să vrei

şi eu încerc să pot, vom fi, deopotrivă, şi muritori

şi zei şi prinţi şi cerşetori născuţi din

Dionysos, Iacov şi Avraam. Ne învârtim în cerc

(nu dăm cu pietre-n Zilpa, nici în Bilha),

purtăm acelaşi hram. O, frate-lup, tu vrei doar să exişti!

Mai şti când îmi citeai sub brazi din Kant şi Nietzsche?

Să fim noi oare sfinţi sau antichrişti? Hai, vino să te pup!

Noi suntem tot şi toate şi lumea nu e-ntreagă fără noi.

Curând vom fi părinţi şi poate, copiii noştri, semizei,

eroi…Aici ne despărţim. Tu pleci la Afrodita, iar eu

mă-ntorc cuminte la Athena. Să nu îi spui lui Freud

ce ne e dat să fim, că el … nu crede-n Dumnezeu

şi-n nemurirea firii. Hai frate, să te pup!

O, Doamne, tu eşti miel! Adio-n numele iubirii

şi nu uita că ai un frate-lup!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu